Heroprichting SC Veendam

Post hier alles over SC Veendam
Plaats reactie
Mike101
Berichten: 21
Lid geworden op: 22-12-2014 10:07

Heroprichting SC Veendam

Bericht door Mike101 » 10-05-2015 08:58

Zag een oproep van Willie om in het forum te plaatsen, dus bij deze.
Hoe staan de plannen ervoor? Ik heb gehoord dat de voorzitter van Veendam 1894 ook wordt uitgenodigd voor de meeting in Parkzicht.
Dat lijkt me alvast een mooie start. Zoals ik eerder op het gastenboek las moet er snel een stichting opgezet worden, zodat er donatie's ontvangen kunnen worden. Lijkt me ook goed om hier en daar wat mensen te vragen die ook naar de meeting willen komen. Hoe zit het met Siverts Facebook pagina? Is die al klaar?

Mike101
Berichten: 21
Lid geworden op: 22-12-2014 10:07

Bericht door Mike101 » 10-05-2015 17:11

Hoe richt je een nieuwe voetbalclub op?

Een nieuwe veldvoetbalvereniging of zaalvoetbalvereniging oprichten; daar komt heel wat bij kijken. De KNVB stuurt graag alle benodigde informatie om de juiste start te kunnen maken.Daarnaast is zelfs begeleiding mogelijk bij het oprichten van de nieuwe vereniging. Dit kan nadat eerst de genoemde informatie is doorgenomen en het besluit om te beginnen daadwerkelijk is gemaakt.

Informatiepakket Informatie over de voorwaarden en de procedure om als voetbalvereniging te worden toegelaten tot de KNVB, en deel te kunnen nemen aan de competitie, is te vinden in een uitgebreid informatiepakket. Dit pakket bestaat met name uit de hieronder genoemde onderdelen (waar van toepassing).

Onderdelen pakket
- stappenplan;
- formulier voor verzoek om toelating;
- Reglement Amateurvoetbal (Titel 8: Toelating tot de sectie Amateurvoetbal);
- uittreksel Reglement Wedstrijden Amateur Veldvoetbal (Titel 5: Recreatieveldvoetbal);
- uittreksel Reglement Wedstrijden Amateur Zaalvoetbal (Titel 4: Recreatiezaalvoetbal);
- uittreksel Bewaarnummer (6.4 Verenigingsnamen / toelating / fusie);
- uittreksel Bewaarnummer (1.23 Reclame op wedstrijdkleding);
- Reglement Sponsoring Amateurvoetbal; - modelstatuten voor KNVB-verenigingen (met toelichting);
- model huishoudelijk reglement;
- kostenoverzicht / tarieven KNVB seizoen 2015/’16;
- machtigingsformulier.

Contact met de afdeling ondersteuning clubbesturen Gaat u definitief een voetbalvereniging oprichten, stel dan de afdeling ondersteuning clubbesturen van uw district hiervan vroegtijdig op de hoogte. De betreffende medewerkers zullen u in het proces graag begeleiden. Sluitingstermijn Aan alle formaliteiten moe(s)t uiterlijk 1 juni zijn voldaan als het een veldvoetbalvereniging betreft, om tenminste aan de eerstvolgende competitie te kunnen deelnemen. Voor een zaalvoetbalvereniging geldt de datum van 1 augustus. Een inschrijfformulier voor deelname aan de competitie wordt op verzoek verstrekt. Voor dit specifieke, ingevulde formulier geldt een uiterste inleverdatum van 1 juni. Denk aan overschrijving Houd rekening met het volgende. Alléén spelers die de laatste drie jaar niet hebben deelgenomen aan wedstrijden, kunnen zonder meer voetballen voor de nieuwe vereniging. Spelers die het laatste jaar hebben gevoetbald of nog altijd voetballen, moe(s)ten uiterlijk 15 juni een verzoek om overschrijving indienen bij het districtsbureau. Ook spelers die tussen twaalf maanden en drie jaar geleden hebben gevoetbald, moeten bij aanmelding een verzoek om overschrijving overleggen bij het districtsbureau.


http://bestuurders.voetbal.nl/article/1 ... balclub-op

Willie
Site Admin
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-08-2011 22:32

Bericht door Willie » 14-05-2015 10:57

@Mike 101 die oproep kwam niet van mij. Ik heb helaas voor een nieuw gastenboek moeten kiezen omdat ik bij deze i.i.g de iP adressen kan achterhalen en eventueel blokkeren. Helaas vinden sommige mensen het leuk om de boel op te jutten en zetten ze onder diverse namen onderwerpen op het gastenboek, waarin ze proberen mensen tegen elkaar op te zetten.

Voordeel van Forum is wel dat de anonimiteit minder is, helaas wordt hier weinig gebruik van gemaakt.

Over plannen over een doorstart is bij mij i.i.g niets bekend
Veendam4-ever.nl de site voor de echte veendamsupporter

chocovla
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-11-2014 11:14

Bericht door chocovla » 15-05-2015 10:19

[quote="Willie"]@Mike 101 die oproep kwam niet van mij. Ik heb helaas voor een nieuw gastenboek moeten kiezen omdat ik bij deze i.i.g de iP adressen kan achterhalen en eventueel blokkeren. Helaas vinden sommige mensen het leuk om de boel op te jutten en zetten ze onder diverse namen onderwerpen op het gastenboek, waarin ze proberen mensen tegen elkaar op te zetten.

Voordeel van Forum is wel dat de anonimiteit minder is, helaas wordt hier weinig gebruik van gemaakt.

Over plannen over een doorstart is bij mij i.i.g niets bekend[/quote]

Op zih wel jammer dat het hier niet echt storm loopt. Na het faillissement is het vaak oorverdovend stil als het op Veendam aankomt. Heb natuurlijk geen idee wat er in real life gebeurt, maar online is Veendam iig aardig afwezig.

Hoop dat het nieuwe forum het gekonkel wat kan beteugelen. Voor zover ik weet is er inderdaad absoluut geen plan om iets van een doorstart, heroprichting te beginnen. Lijkt me eerlijk gezegd ook geen draagvlak voor helaas.

Mike101
Berichten: 21
Lid geworden op: 22-12-2014 10:07

Bericht door Mike101 » 17-05-2015 13:10

Ahh jammer dat er geen plannen meer zijn.
Wat is er met Sivert gebeurd dan? Die heeft toch een hoop contacten weten te leggen. Zal mij benieuwen wat de stand van zaken is.

Arnoldo78
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-05-2015 05:07

Bericht door Arnoldo78 » 28-05-2015 05:15

Het lijkt mij het mooiste als we een klein groepje hebben van zo'n 5 man.
Waar we onze plannen kenbaar maken. Dan moeten we om de tafel met de Voorzitter van 1894 en één of meerdere sponsoren. We kunnen bijvoorbeeld een crowdfunding projectje opzetten. Als we bijvoorbeeld 3000 man kunnen vinden die er een tientje voor over hebben, dan hebben we 30.000 euro start kapitaal. + 20.000 sponsoring. Met dat geld kunnen we een goede keeper, 2 goede verdedigers een goede middenvelder en een goede spits aantrekken. En dan promoveren naar de 2e klasse. Niveau is niet zo enorm hoog, dat moet wel lukken.

Remco88
Berichten: 1
Lid geworden op: 29-05-2015 23:33

Bericht door Remco88 » 29-05-2015 23:38

WKE heeft weer financiële problemen. Dat lijkt me toch wel een interessante fusie partner. Er zou contact gelegd moeten worden om hoeveel de schuld precies bedraagt. Daarna kijken of dit geld bij elkaar gebracht kan worden door sponsors en supporters. Bij de fusie moet de naam weer SC Veendam worden. Spelen op de Langeleegte.
WKE kan eventueel een doorstart maken in de 4e klasse zonder schulden, die hebben wij dan overgenomen, maar daarvoor in de plaats spelen we wel Topklasse!

Mike101
Berichten: 21
Lid geworden op: 22-12-2014 10:07

Bericht door Mike101 » 02-06-2015 21:05

Volgens mij is er niemand met een geel-zwart hart die de financiële mogelijkheden heeft om dit voor elkaar te krijgen. Eerst Chabab, nu weer WKE, zoveel kansen krijg je niet meer zo snel. Ik denk dat in de topklasse de Langeleegte nog wel redelijk gevuld kunnen krijgen. 1000 man?
Ik sta in ieder geval te trappelen van ongedultheid :P

Mike101
Berichten: 21
Lid geworden op: 22-12-2014 10:07

Bericht door Mike101 » 08-08-2015 17:51

Gastenboek is weg, nu moeten we hier maar verder gaan.

Zal mij benieuwen hoe de meeting tussen Sivert en Veendam 1894 gaat aflopen. Hopelijk komt er iets moois uit.

Aangezien er eigenlijk nooit nieuws meer is betreft SC Veendam, is het misschien een idee om moederclub Veendam 1894 te volgen op de veendam4-ever site. We zullen uiteindelijk toch met deze club aan de slag moeten.

Terug naar “Het wel en wee van de SC!”