Wat moet er gebeuren qua selectie op mee te doen om prijzen?

Post hier alles over SC Veendam
edwin de vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-09-2011 20:55

Wat moet er gebeuren qua selectie op mee te doen om prijzen?

Bericht door edwin de vries » 31-10-2011 14:00

De 2e helft geeft 9 van de 10 keer een totaal ander beeld met een gedreven, opportunistisch SC Veendam en dit blijkt keer op keer weer de meest succesvolle speelstijl te zijn voor ons cluppie.
Waarom beginnen we niet de 1e helft al met zoveel passie, beleving en opportunisme te voetballen als blijkt dat dit veel beter bij de spelers past vraag ik mij iedere keer weer verbaasd af.

Bovendien wat willen we nu steeds met die 3e rangs voetballers van over de grens??
De Leeuw en Jansen hebben we ook uit beloftenelftallen gehaald en dat bleken allebei all-time favorites te zijn bij onze club. We moeten dus veel meer en beter scouten bij de beloften en topamateurs en nu eens ophouden met al die buitenlanders die weinig tot niks toevoegen aan onze club. Op dit moment heeft alleen Romann een basisplaats en die kan ook net meekomen, maar maakt ons tot op heden ook niet beter.

Wie heeft er nog meer suggesties hoe we meer uit de selectie en ons te besteden geld kunnen halen dan tot op heden om zo weer aansluiting te vinden bij plek nummer 9?

HAAN!
Berichten: 410
Lid geworden op: 29-08-2011 11:20

Bericht door HAAN! » 31-10-2011 15:40

Edwin,

Het is inderdaad vreemd dat er al vele wedstrijden zijn geweest dat we naar twee verschillende Veendam's hebben gekeken in de eerste en tweede helft.

In het tweede deel van jouw betoog krijg ik een beetje het gevoel dat 'we' (laat ik maar samenvatten als de supporters) mee moeten gaan denken over het te voeren beleid als het gaat om scouten/aftesten van nieuw (buitenlands) talent.

Moet ik dit opvatten als een motie van wantrouwen t.o.v. de technische staf van SC Veendam?

edwin de vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-09-2011 20:55

Bericht door edwin de vries » 31-10-2011 16:22

[quote="HAAN!"]Edwin,

Het is inderdaad vreemd dat er al vele wedstrijden zijn geweest dat we naar twee verschillende Veendam's hebben gekeken in de eerste en tweede helft.

In het tweede deel van jouw betoog krijg ik een beetje het gevoel dat 'we' (laat ik maar samenvatten als de supporters) mee moeten gaan denken over het te voeren beleid als het gaat om scouten/aftesten van nieuw (buitenlands) talent.

Moet ik dit opvatten als een motie van wantrouwen t.o.v. de technische staf van SC Veendam?[/quote]

Nee, Haan ik zou het geen motie van wantrouwen willen noemen.
Wel vind ik het opmerkelijk dat wij ondanks iedere keer een goede 2e helft daar de eerstvolgende wedstrijd de 1e helft niet mee verder gaan.
In eerste instantie is dat dan ook meer een vraag aan Gert Heerkes die ik hem ook persoonlijk nog weer ga voorleggen, aangezien ik hier graag meer van wil weten als reeds meer dan 30 jaar bezoeker van De Langeleegte. Daar hebben wij als supporters recht op vind ik.
Ook zou ik wel eens willen weten of er ook nog gescout wordt bij de beloften en amateurs en wat daar de bevindingen van zijn.
Ik raak bepaald niet enthousiast van die matige exotische verrassingen.
Maar hoe denk jij over dit soort zaken Haan, want in jou betoog lees ik in aangaande de verschillen in 1e helft en 2e helft slechts een constatering en aangaande de buitenlanders slechts een vraag, terwijl ik juist zo benieuwd ben naar wat jij en andere supporters hier van vinden. Een beetje uitwisselen van meningen c.q. discussies op deze site kan uberhaupt volgens mij geen kwaad, want hier op het Forum is de club al maandenlang geen onderwerp van gesprek meer en ook op het gastenboek lijkt het af en toe of de club niet meer bestaat.
Man of the match lijkt ook al opgehouden te bestaan en interviews in de trend van in de schijnwerper zijn ook al tijden niet meer aan de orde.
Heb jij hier ook suggesties voor Haan hoe we dit weer in de benen krijgen?

HAAN!
Berichten: 410
Lid geworden op: 29-08-2011 11:20

Bericht door HAAN! » 31-10-2011 17:51

Edwin het enige wat ik je kan vertellen is dat Veendam w.s. moet sprokkelen naar talent omdat er nu eenmaal geen geld is. Veel goede voetballers van het niveau Jupiler kiezen liever voor een hoofdklasse of topklasse club om daarnaast hun maatschappelijke carriere veilig te kunnen stellen dan dat ze voor een prikkie (bij wat voor eerste divisieclub dan ook) kunnen spelen. Kolder heeft zelfs al op dat omslagpunt gestaan tot de zak met geld uit Deventer plots voorbij kwam. Vorig jaar pakte het ineens allemaal goed uit omdat de grote middelmaat met een aantal uitschieters in de selectie een hecht team bleken te zijn. Aan het begin van het vorige seizoen was de stemming onder velen niet echt positief. Dit seizoen is het allemaal minder en is een 12de stek het hoogst haalbare denk ik en dan heb je het netjes gedaan.

Dat het forum niet loopt is al een trend die langer gaande is. Als het mijn site was zou ik ook absoluut geen gastenboek willen want daar wordt alles maar op gekwakt (en volgens mij doe jij daar ook aan mee :-) ) waar het niet voor bedoeld is. Ik verschil hier altijd al over van mening met Willie maar goed het is zijn site, dus recht om het gastenboek te laten staan. Heb ik ook geen problemen mee. Voorts weet ik dat Willie het voorlopig even heel druk heeft met andere zaken (hij gaat trouwen ofzo? ;-) ) en nadien de site weer meer aandacht zal krijgen. Trouwens staat naar mijn bescheiden mening nergens in de forumregels dat forumgebruiker geen initiatief mogen nemen...

edwin de vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-09-2011 20:55

Bericht door edwin de vries » 31-10-2011 19:41

[quote="HAAN!"]Edwin het enige wat ik je kan vertellen is dat Veendam w.s. moet sprokkelen naar talent omdat er nu eenmaal geen geld is. Veel goede voetballers van het niveau Jupiler kiezen liever voor een hoofdklasse of topklasse club om daarnaast hun maatschappelijke carriere veilig te kunnen stellen dan dat ze voor een prikkie (bij wat voor eerste divisieclub dan ook) kunnen spelen. Kolder heeft zelfs al op dat omslagpunt gestaan tot de zak met geld uit Deventer plots voorbij kwam. Vorig jaar pakte het ineens allemaal goed uit omdat de grote middelmaat met een aantal uitschieters in de selectie een hecht team bleken te zijn. Aan het begin van het vorige seizoen was de stemming onder velen niet echt positief. Dit seizoen is het allemaal minder en is een 12de stek het hoogst haalbare denk ik en dan heb je het netjes gedaan.

Dat het forum niet loopt is al een trend die langer gaande is. Als het mijn site was zou ik ook absoluut geen gastenboek willen want daar wordt alles maar op gekwakt (en volgens mij doe jij daar ook aan mee :-) ) waar het niet voor bedoeld is. Ik verschil hier altijd al over van mening met Willie maar goed het is zijn site, dus recht om het gastenboek te laten staan. Heb ik ook geen problemen mee. Voorts weet ik dat Willie het voorlopig even heel druk heeft met andere zaken (hij gaat trouwen ofzo? ;-) ) en nadien de site weer meer aandacht zal krijgen. Trouwens staat naar mijn bescheiden mening nergens in de forumregels dat forumgebruiker geen initiatief mogen nemen...[/quote]


Ik weet uit ervaring dat je met de voorbereiding van je bruiloft heel wat uurtjes bezig kunt zijn en bovendien gaat je toekomstige vrouw boven de club. Ik neem regelmatig initiatieven om de discussie op het gastenboek en forum levendig te houden en hoop op navolging.
Ik begrijp wel dat Willie het gastenboek wil behouden, omdat daar simpelweg meer interactie is en het forum totaal niet leeft bij de meeste supporters.
Ik ben het verder wel met jou verhaal eens, maar mis wel een heel stuk.
Waarom is de 2e helft volgens jou bijna altijd beter dan de 1e?
Wordt er na het vertrek van Joop Gall nog wel voldoende gescout bij de beloften? Van deze jongens moet ons cluppie het hebben en inderdaad niet van topamateurs. Toch kwam De Leeuw tot voor kort ook nog uit in de 3e klasse amateurs en kan mij ook nog een Jan Redmeijer herinneren uit de 3e of 4e klasse en daarin wordt nog steeds niet veel betaald en lopen dus ook wel goede voetballers rond.

In mijn optiek is er dus meer uit te halen dan op dit moment het geval is en hoewel maximaal een 12e plaats realistisch is leg ik me daar bij voorbaat niet bij neer. Simpelweg omdat je je als club dan op een hellend vlak begeeft vanwege een gebrek aan ambitie en daadkracht en je dan zeker niet verder zult komen.

HAAN!
Berichten: 410
Lid geworden op: 29-08-2011 11:20

Bericht door HAAN! » 31-10-2011 23:08

Edwin ik heb werkelijk geen idee waarom de tweede helft bijna altijd beter is. Misschien moeten we daar de volgende keer maar mee beginnen en de goede lijn in de eerste helft voortzetten... :wink:

En vragen wat betreft de scouting zal maar eens voorgelegd moeten worden als er weer eens een supportersavond is. Die zijn er ook wel geweest maar altijd matig bezocht.

En Jan Redmeijer kan ik mij zeker nog herinneren en als mijn geheugen me nog niet helemaal in de steek heeft gelaten is Redmeijer destijds weer uit het betaalde voetbal verdwenen o.a. vanwege de druk te moeten presteren. Maar corrigeer me als ik uit m'n nek sta te kletsen.

edwin de vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-09-2011 20:55

Bericht door edwin de vries » 01-11-2011 22:00

Zal de vraag waarom we bijna nooit van het beginsignaal er vol inkleunen zeker voorleggen aan Heerkes.
Ook ben ik weleens benieuwd wat de scouting bij de beloften en amateurs momenteel nog helemaal inhoud.
Jan Redmeyer is o.a. om die reden gestopt, maar heeft wel laten zien dat ook amateurs uit de 3e en 4e klasse prima meekunnen op JPL-nivo. Je moet alleen wel mensen langs de velden hebben staan om de Michael de Leeuwtjes er tussen uit te halen.

Burdym
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-08-2011 11:10

Bericht door Burdym » 02-11-2011 17:41

Maar Edwin je doet net alsof het kinderlijk eenvoudig is om zomaar een nieuwe De Leeuw te scouten en dan ook nog bij de amateurs. Het probleem is niet zozeer het scouten. Veendam heeft geen 2e elftal en geen eigen jeugd. Dus op jonge leeftijd scouten, gaat niet op want dan heeft de FC de 1e keus. En op wat latere leeftijd moeten ze er direct staan want we hebben geen 2e om ze te laten rijpen. Dat is de echte kern van het probleem.

Opoku komt uit de Hoofdklasse en kan zich maar net vanaf het begin staande houden, laat staan een 2e, 3e of 4e klasser....

Kortom het probleem is weer terug te voeren op geld....

Ger
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-09-2011 09:05

Bericht door Ger » 02-11-2011 18:43

Volgens mij zijn er genoeg talenten die ook wel naar Veendam toe willen maar je moet ze wel scouten. De afgelopen anderhalf jaar had dat geen prioriteit omdat Veendam bezig was met een strijd om te overleven. Jongens als Lambooij en De Leeuw kenden Joop en Dick omdat zij veel wedstrijden van de beloften zagen. Die jongens moesten weg bij WII en er was geen club die ze wilde hebben. Joop en Dick zagen het talent in deze jongens!

Dit seizoen is er voor het eerst weer een beloftenteam maar dan wel samen met de FC. Dick heeft sowieso een Veendam hart en Wiekens is min of meer zijn assistent. Ik acht hen in staat om er nieuwe talentjes uit te pikken. Om eerlijk te zijn ben je voor die talentjes nog aantrekkelijker dan vroeger. Je kunt ze een kans bij Veendam bieden met doorgroeimogelijkheden naar de FC. Ik heb daar hoge verwachtingen van. Van al die tropische verrassingen heb ik niet zo'n hoge pet op.

De nieuwe De Leeuw is al uit de luiers!!

edwin de vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-09-2011 20:55

Bericht door edwin de vries » 02-11-2011 22:25

Ik ben het volledig eens met de visie van Ger.
Het is gewoon een kwestie van goed scouten binnen het financieel plaatje dat er ligt. Je kunt niet alles terugvoeren op geld, want dan kunnen we overal wel mee ophouden.
Er lopen genoeg spelers rond in de beloften die goed genoeg zijn voor SC Veendam en hier ook wel heenwillen als ze enthousiast worden gemaakt en de scouting vasthoudend is.
Het is inderdaad jammer dat we zelf geen beloftenelftal meer hebben, maar ook geen ramp. Jongens kunnen meespelen met Fc Groningen en regelmatig tegen amateurs oefenen. Bovendien bespaart dit geld wat we kunnen gebruiken om goede spelers voor te kunnen halen. Een jeugdafdeling kost alleen maar geld en zodra spelers echt goed zijn worden ze voor hun 16e al weggehaald door grotere clubs. Meest recente voorbeeld is Jeroen Zoet. Heb je er zoveel tijd en geld ingestoken en eindelijk na vele jaren eens resultaat van de jeugdopleiding, maar plukt een ander de vruchten daarvan.